Appsy Swing

1Little Boy – אל תדלגו

חינוכי, לילדים גדולים (3-5), לילדים קטנים (1-3), ספרים, תעשו לי כזה בעברית הוספת תגובה

מחיר בעת כתיבת הפוסט: $1.99

רוצים לנסות: 1 Little Boy

אל Touchoo@ התוודעתי לפני מספר חודשים. הם השיקו אתר מקסים ובו סיפרו על האפליקציות שהם עומדים להוציא בחודשים הקרובים – ספרי ילדים אינטראקטיביים לאייפון. חיכיתי, חיכיתי והנה הם הוציאו את האפליקציה הראשונה – שהיא, כאמור, סיפור ילדים אינטראקטיבי, שמטרתו ללמד את הילדים לספור עד 10. כמו באפ The Rescue of Ginger, המידע החינוכי שזור בסיפור, והילד נהנה מאינטראקציה עם הדמויות בסיפור תוך שהוא סופג ידע.

1 Little Boy - on the moon

איך? האפליקציה מספרת על ילד אחד קטן שיוצא לטיול, אליו מצטרפים בדרך חברים בדמות חיות מפורסמות מאגדות ומשירי ילדים – הצפרדע המלכותית, החתול במגפיים, זהבה ושלושת הדובים, ועוד. בכל מסך משתנה הנוף (הם מגיעים אפילו לחלל!) והילד וחבריו פוגשים בעוד חיה. טפיחה על הדמויות בכל מסך, סופרת אותן. הסיפור מתחילמילד אחד, ממשיך בילד וצפרדע, מצטרפים פרה, חזיר דג זהב ועוד – סך הכול 9 חיות. כך סופרים הילדים מאחד עד 10. בכל מסך חוזרים על הספירה באותו אופן בדיוק – מה שנקרא Practice makes perfect. על הדרך לומדים הילדים גם את הקולות שמשמיעות החיות.

פגשתי היום את עומר גינור, מנכ"ל החברה, שסיפר לי כי Touchoo חברה יחד עם אנשי מקצוע – ממאיירים מקצועיים ועד לפסיכולוגים המתמחים בילדים. הם חשבו ובדקו את פרטי האפליקציה ובחנו את ההתאמה לילדים בגילאים אליה היא מיועדת. למשל, הם גילו שילדים – ונועה ביניהם – נוטים לטפוח על המסך שוב ושוב ושוב במהירות, על מנת לגרום לדברים לקרות. לכן, תוכננה האפליקציה כך שיש הפסקה מינימלית בין ספירת המספרים.
כלומר – גם אם הילד יטפח שוב ושוב על המסך, הדברים יקרו בזמן המתאים והנכון. עוד סיפר לי עומר כי מהבדיקות שהם ערכו, נראה כי הילדים הכי נהנים מהקולות שעושות החיות והיכולת לשלב בין הקולות.

1 Little Boy - Record yourselves

ניסיתי בעצמי: אני אוהבת את תשומת הלב לפרטים, שמתחילה באייקון האפליקציה – זו החברה הראשונה שאני נתקלת בה שעושה אייקון עגול ולא מרובע. מיד הסתקרנתי! מבחינת החוויה, יש סיפור, יש אנימציה, יש אינטראקציה ויש ערכים חינוכיים, אבל מה שהכי ריגש אותי לראות זה את האופציה להקליט את עצמך מספר את הסיפור. זה אומר, שאפשר להקליט את עצמכם מספרים את הסיפור בעברית (או בכל שפה אחרת כמובן). אמנם החריזה תלך כפי הנראה לאיבוד, אלא אם אתם יצירתיים מאוד בשכתוב תוך כדי תרגום. אבל זה בהחלט פתרון זמני נהדר, ועומר הבטיח לי שבעוד כשנה הם יתרגמו את כל האפליקציה לעברית. איזה יופי – יש למה לחכות!

כמה דברים שבכל זאת הייתי שוקלת לשנות – אני מבינה שהחזרה על הספירה חשובה ללמידה, אבל יש בכל זאת משהו טיפה מייגע בזה, זה גם יוצר אשליה שהסיפור לא באמת מתקדם. כן, יכול היות שזה בגלל שאני בת 31 ולא בת 4, ואני אשאיר לפסיכולוגים לבדוק את זה לעומק, אבל בכל זאת, הייתי מנסה לשנות את האנימציה מעט בכל מסך, כך שיהיה משהו שאינו חוזר על עצמו וישאיר את הילדים מעוניינים ומרוכזים. אולי אפשר גם לסובב את הדמויות כך שיפנו כלפי הילדים ולא לצד – זה יכול ליצור חיבור יותר טוב בין מה שקורה על המסך לבין הילדים.

אהבתי את הסיום המפתיע, ואתם?

קבלו הצצה:

מפתחי האפ: Touchoo

אהבתם? ספרו לכולם: ספרו לכולם בטוויטר ספרו לכולם בפייסבוק

הוספת תגובה

להכנס RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS