Appsy Swing

הנחת יסודות לתקשורת. עם הילדים

חינוכי, להורים הוספת תגובה
לאחרונה נתקלתי בפוסט של בחורה בשם לינט מטק, מוציאה לאור ומפתחת אפליקציות ספרי ילדים לאייפון בשם PicPocket Books, בו היא מספרת על החוויה שלנו כהורים לילדים צורכי טכנולוגיה. התחברתי מאוד למה שהיא כתבה, וביקשתי את רשותה לתרגם אותו לאפסי. לשמחתי, לוריין הסכימה, והרי הוא לפניכם:

"עם מעל ל-100,000 אפליקציות, נראה שאפל מציעה אפליקציה למילוי (כמעט) כל צורך של לקוחותיה המבוגרים בעלי האייפון.

|
צולם על ידי: http://www.flickr.com/photos/wickenden/

לאחרונה, נראה שמפתחי האפליקציות מייצרים יותר ויותר אפליקציות לילדים, וזה מעלה כמה שאלות מעניינות; האם אפילו יותר זמן-מסך ממה שהם כבר מקבלים היום, טוב לילדים? מה מציעות האפליקציות לילדים? כמה למידה והתפתחות הן מאפשרות, אם בכלל? האם הכול מתמצה בסוף ברעיון משחקי הוידאו?

כמפתחת אפליקציות אייפון, אימא ל-3 ילדים, וחברה בקבוצת momsWithApps, אני מתמודדת עם השאלה הזו יום יום, הן מקצועית, הן אישית. כשאני חושבת על שימוש תכוף באייפון, מצטיירות במוחי לעיתים קרובות תמונות של ילדים משחקים במשחקי וידאו במשך שעות על גבי שעות, וזה לעיתים לא רחוק מהמציאות. אולם, במקביל, יש גם כמה אפליקציות חינוכיות נהדרות, ועוד יתרונות שמביאים איתם המכשירים הניידים והקידמה הטכנולוגית.

אז מהם אותם מאפייני אפליקציות לילדים שהופכים אותן 'שוות להורדה'?

אלה גלאי, צילום: נועם גלאי

צולם על ידי: http://www.noamgalai.com

כהורה, אני מחפשת אפליקציות שתחילתן במכשיר האייפון, אבל הן מעודדות מעורבות עם העולם שמחוץ למכשיר, כמו למשל עידוד לשיחה עם בני משפחה וחברים, וחקר אתרים, מקומות ותופעות ב"עולם האמיתי", באמצעות מפות ואפליקציות התמצאות גיאוגרפית. אני מברכת אפליקציות הדורשות חשיבה אסטרטגית ויצירתית, ולא אלה שבבסיסן פעולות חוזרות על עצמן שכל מטרתן היא להביא את המשתמש לקהות חושים. האפליקציה העדכנית והחמה ביותר אינה בהכרח טובה לילדים רק 'כי הם אוהבים אותה'. בבחירת אפליקציות, כדאי להורים לכוון לאלה הסוללות לילדים את הדרך לתקשורת עם ה'עולם האמיתי' ולא אל הספה הקרובה.

"חינוכי" פירושו לא רק עובדות מתמטיות, תירגול ולימוד שפה, אלא גם פעולות ותכנים המעודדים פיתוח מיומנויות תקשורת חברתית: כמו ספרים המשלבים תמונות, דוגמאת אפליקציות PicPocketBooksספרי השמע Tales2Go, או אפליקציות דוגמאת Family Matters המספקות רעיונות לדיון ושיחה עם בני המשפחה וחברים. על ידי הרחבת האופקים של הילדים שלנו, אפליקציות אלה הופכות לכלים המעודדים פתיחות ולא סימום.

כהורים אחראים, עלינו להתבונן מקרוב לא רק על התוכן אותו אנו מאפשרים לילדינו לצרוך, אלא גם איך, מתי, ובאיזו תדירות הם צורכים אותו, בין אם דרך התקנים ניידים, ובין אם דרך מדיות דומות אחרות, דוגמאת מחשב או טלוויזיה.
אחת הדרכים הטובות ביותר לקבוע גבולות אכיפה, היא לתת דוגמא בעצמנו ולהוות מודל חיקוי לילדים שלנו. צריך להכיר בכך שהטכנולוגיה יכולה להיות ממכרת – לא רק לילדים אלא גם למבוגרים.

אם אתם לא רוצים את הילדים שקועים מול המסך, הפסיקו לבדוק את מכשיר האייפון שלכם בכל רגע נתון. הגדירו גבולות ומגבלות שיעבדו עבור המשפחה והבית, ואכפו אותם בעצמכם ועם הילדים. בבית שלנו למשל, מחשבים והתקנים ניידים נשמרים בקומת המגורים העיקרית כך שאנחנו יכולים לפקח על השימוש בהם מבחינת התוכן ומשך זמן השימוש. זה גם מאפשר לנו ליצור אינטראקציה בריאה עם הילדים, ומעודד אותם לספר ולהראות לנו באיזה משחקים הם נהנים לשחק. לעיתים אנחנו גם משחקים אתם יחד – הכול על מנת להבטיח תקשורת אמיתית בצד הנאה וירטואלית. אנחנו גם עושים מאמץ להישאר מעודכנים בפלטפורמות תקשורת ופיתוחים טכנולוגיים חדשים. בהמשך הדרך, אם נדע כיצד לנווט בעולם המתחדש טכנולוגית, להיות יצירתיים ופעילים בשימושיה השונים – נוכל להמשיך ולהשאיר את דלתות התקשורת עם ילדינו פתוחות לאורך זמן."

הקליקו כאן לפוסט המקורי.

תודה ללוריין אקמן, momsWithApps וג'יל סימן על שיתוף הפעולה והתרומה לכתיבת הפוסט.
אהבתם? ספרו לכולם: ספרו לכולם בטוויטר ספרו לכולם בפייסבוק

תגובה אחת ל “הנחת יסודות לתקשורת. עם הילדים”

  1. התגובה של גלית:

    מסכימה לגמרי, לגבי הגבולות. היום עמדתי ליד קניון. חיכיתי כמה דקות והיה לי את הפנאי, הנדיר הזה . פשוט הסתכלתי לי כמה דקות על העוברים והשבים.

    באופן טבעי, נדדו עיני לאמהות. לא היתה אמא אחת, שתוך כדי הליכה/דיבור עם הילדים/הכוונת העגלה לכניסה היתה מרוכזת במה שעשתה.

    כווווולן דיברו תוך כדי או סימסו בפלאפון. אני חושבת על איך שזה נראה מנקודת המבט של הילדים. פשוט אסון.

הוספת תגובה

להכנס RSS תגובות RSS פוסטים
WP Theme & Icons by N.Design Studio
התאמה לעברית: We CMS